Ohlédnutí za rokem 2018.

23.02.2019

Loňský rok přinesl spoustu změn, radosti a uvědomění. V soukromém životě u mě nastalo několik zajímavých událostí. Přestěhovali jsme se do nového domu, cestovali po Asii i Evropě a po dlouhé době jsme strávili Vánoce v ČR. Já jsem vykročila ze své komforní zóny, protože jsem v podstatě náhodou provázela několika velkými rituály a také jsem odjela na 2 týdny sama do Anglie, kde jsem pilovala svojí angličtinu, což pro mě byla vlastně první cesta bez jakéhokoli doprovodu. Ale hlavně jsme se vloni rozhodli, že bychom rádi na svět přivedli další děťátko. Důvodem proč trávit Vánoce tady tedy bylo to, že jsem se během nich přehoupla do 3. trimestru, kdy už není úplně vhodné cestovat letadlem a popravdě se mi do toho ani moc nechtělo.

Moje těhotenství je poměrně pohodové, takže jsem i tak vloni měla možnost a hlavně chuť připravit několik větších rituálů, kruhů a seminářů, a v tomto článku bych ráda sdílela radost, kterou jsem díky nim udělala druhým lidem.

Rituály, rituálky

Rituály mě prostě baví. Jsou to hluboké okamžiky, při kterých se často sejde celá rodina a všichni přítomní si mohou užít vědomý čas pohromadě. V roce 2018 jsem měla tu čest provázet několika krásnými přechodovými rituály. Největšími rituály co se do počtu zúčastněných osob týče byly dvoje křtiny a jedna svatba. Tyto rituály jsem vedla jak sama, tak ve spolupráci mých kolegyň kněžek. Každý obřad měl svá specifika a osobní kouzlo. Největší výzvou pro mě byl rituál malé Isabelky, který jsem vedla spolu s dalšími 4 kněžkami a měla jsem jen den na přípravu. Maminka Isabelky mi totiž den před konáním rituálu volala, že jim kvůli nemoci vypadla kněžka, která měla křtinami provázet a zdali bych měla chuť jim pomoci rituál vést. Mám ráda výzvy, tak jsem do toho šla a musím říci, že se obřad velmi vydařil a dotkl se srdcí celé rodiny malé Isabel.

Menší, avšak z mého pohledu intenzivnější rituálky jsem chystala například na počest oslavy lásky dvou mladých lidí, co se spolu rozhodli strávit část svého života a chtěli si to skrze rituál spečetit. Vybrali krásné místo nad řekou, kde jsme nachystali prostor, nazdobili oltář, rozdělali oheň a ... po půl hodině, co rituál začal přišla obrovská bouřka, která nás vyhnala pryč. Jejich obřad jsme tedy jeli celí promočení a zablácení dokončit do jejich domku.

Rituál, který mě hodně zasáhl byl ten, který dostal jeden úžasný muž ke svému životnímu jubileu jako dárek od své přítelkyně Anežky. Pozvala na něj jeho rodiče a sourozence, kteří měli možnost se zastavit a opravdu vidět, co jejich syn a bratr v současné době prožívá a vyjádřit mu plnou podporu v jeho životní situaci. Rituál to byl pro všechny zúčastněné (i pro mě) velmi dojemný, plný uvědomění a zároveň i radostný.

Vloni jsem měla možnost požehnat skrze rituál několika nastávajícím maminkám, které byly těsně před porodem. Těším se, že si letos podobný předporodní rituál užiji na vlastní kůži i já sama:-)

Dále jsem vedla rituály na oslavu ženské energie, na to, aby se splnila ženám jejich přání a také i rituály na odpuštění bývalému partnerovi nebo na vyrovnání se s nevyvedeným vztahem.

Putování za krásami Panenského Týnce a jeho okolí

Panenský Týnec je místo ověnčené různými příběhy a legendami. Když mě moje kamarádka Tereza oslovila s tím, abych tam vzala ženy, které k ní chodí na jógu, tak jsem neváhala a uspořádala na toto místo celodenní výlet. Přizvala jsem ještě i ženy, které navštěvovaly mé kruhy a vyrazily jsme prozklumat krásy okolí tohoto magického místa. Uspořadaly jsme picknick uvnitř areálu nedostavěného gotického chrámu v Panenském Týnci, nechaly se nabít silou Oldřichova dubu, zazpívaly si u menhiru Zkamenělý pastýř a na závěr dne jsme si v lese udělaly rituál, při kterém jsme daly obětinky matce Zemi za to, co chceme mít v našem životě.

Víkend pro maminky a děti v srdci lesa, vila Sklenářka

Tento víkendový pobyt pro maminky a jejich děti jsem pořádala splolu s Alenou Wilczkovou. Našli jsme krásnou vilu, uprostřed lesů a rozhodly se, že to je to pravé místo, kde s dětmi strávit příjemný víkend. Maminky měly během dne a večer nachystaný program - tanec, sdílení, rituály a děti byly v péči 3 chův, které se o ně s lásku staraly. Volná odpoledne jsme trávili na zahradě, v místním jezírku nebo odpočinkem na terase. Pobyt na vile nám zpříjemnňovali pávi, poníci, na kterých se děti mohly vozit a také další hospodářská zvířata. Nechyběla houpačka, trampolína a les, ve kterém se děti mohly vyřádit podle svých představ.

Ženské kruhy a workshopy

V loňském roce jsem vedla několik ženských kruhů v centru Stromka. A také jsem si usmyslela, že se vrhnu do neznáma a uspořádám setkání pro maminky spolu s jejich dětmi. Původní idea byla, že maminky budou účastny kruhu a děti si budou hrát v přilehlé herničcce s chůvou, která tam pro ně byla. Samozřejmě to dopadlo tak, že děti byly prakticky všechny součástí ženského kruhu a v herničcce zůstala pouze jedna holčička z všech 10 dětí, co tam byly a tak jsme jim prostě přizpůsobily program a užili si společný čas.

Když se nyní zpětně ohlédnu za vším, co mi loňský rok přinesl, tak jsem překvapená, kolik zajímavých lidí jsem poznala, co jsem díky rituálům a dalším seminářům zažila a jsem opravdu ráda, že mohu tuto radost posílat dál.

Ať je i příští rok rokem plodným ve všech jeho ohledech:-)

Žena MáRáda © 2016
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky