5. týden, hurá do Singapuru

16.01.2018

Poslední, pátý týden naší cesty je již za námi. Dnes večer už letíme zpět do Čech a musím říci, že už se domů těšíme. Při kratších dovolených se mi to, že už bych se těšila domů, tak často nestává, ale když cestujeme více než 3 týdny, tak už to těšení přijde. Pocit je to velmi podobný tomu, jaký zažívám předtím, než někam odjíždím, takže to mám v podstatě 2v1, dvě těšení jedna dovolená :D

Gardens by the Bay
Gardens by the Bay

Během posledního týdne jsme se potřebovali dostat do Singapuru, ze kterého letíme do Prahy. Vyrazili jsme tedy jižně z Kuala Lumpur do malebného města Malacca, které mi připomínalo jednak italské Benátky tak vietnamský Hoi An. Město si své zařazení na seznam UNESCO pravém zaslouží. Navštívili jsme místní památky, projeli se loďkou na řece a já obdivovala krásu ručně tkaných barevných látek s nejroztodivnějšími vzory. Centrum města se dá projít pěšky, tak jsme zde oba dny prochodili, ačkoli lehce pršelo. Chodili jsme tak moc, že jsem si zde prošlapala boty a utrhla na nich pásek, takže jsem se připojila k mému muži (který zde celou dovolenou chodí bos) a šlapala jsem zbytek dne taky bosky. No, přiznám se, nebylo to pro mě tentokrát zrovna příjemné, protože mokré ulice klouzaly a mě byla od nohou trochu zima.

"Jinak musím říci, že Bosonožství se mi jako princip moc líbí a za příznivého počasí si ho ráda užívám a část českého léta ťapu i v Praze úplně naboso. Většina mých bot je barefoot a podpatky na mě uvidíte jen ve výjimečných situacích. Myslím si, že díky změně v obouvání se mi zlepšilo postavení páteře (aspoň trochu, pořád je co zlepšovat). Na druhou stranu je pravda, že se na nás lidi občas divně jindy se zájmem či velmi překvapeně dívají (obzvláště když chodí naboso i naše dvouletá slečna)."

Mallaca
Mallaca

Ale zpět k naší cestě. Z Malaccy jsme se autobusem dostali do Singapuru. Cesta trvala něco přes 4 hodiny a protože jsme jeli do jiného státu, tak jsme museli podstoupit pasovou kontrolu na hranicích. Překvapivě šlo vše velmi rychle a my nemuseli nikde čekat. Naskočily mi v tu chvíli dvě vzpomínky. První na moje dětství, kdy jsme po revoluci jezdili s rodiči do sousedního německa a měli v břiše lehké šimrání, co po nás ti celníci budou chtít... Také si na to pamatujete? A druhá vzpomínka byla na hraniční přechod mezi Thajskem a Kambodžou, kde jsme s Mužem zažili, co to to znamená korupce a buzerace bez skorpulí, a to v 40 stupňovém vedru:-D 


"V Singapuru jsme vloni strávili pár dní a protože nás nadchnul (především svou pestrostí v místní gastronomii), tak jsme se tu letos ještě chtěli před odletem na chvíli zastavit a tak jsme tu strávili poslední 4 dny naší dovolené. "

Singapur je takový asijský New York, prostě moderní, čisté, funkční město plné lesklých mrakodrapů, nejrůznějších památek, nekončící zábavy a zajímavostí, které jinde nenajdete. Potkávají se zde všechny asijské kultury a přináší s sebou svoje pokady v podobě kulinářských zážitků. Ochutnáváme tady jídla, která jsme zatím nikde neochutnali a užíváme si to, že nemusíme nikam spěchat (většinu toho, co jsme zde chtěli vidět jsme už viděli, takže jen tak chillujeme;-) )


Singapur je město, ve kterém se rozhodně nebudete nudit a taky tu pěkně provětráte peněženku ;D

Žena MáRáda © 2016
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky