Oslava mateřství

18.11.2017

Období po narození miminka je velmi citlivým, zároveň hektickým časem a pokud děťátko třeba moc nespí nebo nechce sát mateřské mléko, tak také obdobím poměrně stresovým. Dnešní ženy obvykle nemají podporu komunity (širší rodiny), která by se postarala o potřeby maminky a také nového člena rodiny, aby si novopečená maminka mohla odpočinout. Spousta čerstvých maminek je také překvapená, co péče o dítě obnáší. Během těhotenství řešíme hlavně téma PORODU, ale na období, které přijde po něm už se tolik nezaměřujeme.

 "I já jsem u svého prvního těhotenství řešila především to, co se bude dít s mým tělem a miminkem při porodu a to co, přijde po něm, mi přišlo hodně vzdálené. Zároveň jsem si myslela, že  péče o děťátko je záležitostí intuitivní a že budu schopná fungovat jako před těhotenstvím. Jak jsem se zmýlila:-D Moje těhotenství bylo komplikované, porod předčasně vyvolávaný a já se domů vrátila s děťátkem v náručí, ale úplně vyčerpaná, unavená, krvácející. Naštěstí hormony fungovaly, tak jsem se chvílemi cítila i velmi spokojeně. Manžel si vzal dovolenou, krásně se o nás staral, ale po nějaké době už musel zase více pracovat a já si začala uvědomovat, jak by bylo fajn, kdybych byla součástí komunity žen, které se o sebe starají."

Cítím, že je potřeba, aby byly matky více oslavovány. Aby si dopřály komfort toho, že se o ně někdo postará. Aby jim nebylo hloupé poprosit někoho z rodiny nebo svojí kamarádku, aby přišla a navařila oběd, protože maminka potřebuje ležet v posteli s děťátkem. 

Pokud takovou komunitu zatím nemáte, tak se zamyslete nad tím, zdali si necháte na svojí mateřskou počest uspořádat rituál. Je to taková oslava toho, že jste maminkou. Můžete na něj pozvat své přítelkyně, sestry, švagrové, maminky, babičky, tety... a tím bude veškerá vaše práce vyřízená. Ženy dorazí k Vám domů a každá přinese něco na samotnou oslavu a také něco, co uvařila jen pro Vás a dá se to třeba zamrazit. Průběh samotného rituálu je už čistě na domluvě. Neváhejte mě kontaktovat, abychom se domluvily na průběhu, který bude ten pravý přímo pro Vás. 

Věřím (vlastně vím), že se po rituálu budete cítit jako znovuzrozená a zároveň budete vnímat, že jste součástí komunity žen, které prožívají podobné situace a budete se na ně moci jednodušeji obracet, kdykoli budete potřebovat;-)


Žena MáRáda © 2016
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky